Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. desember 2014

Haldis sin bror, Rasmus Brekke, (hvis det var han, som Pia og jeg møtte), døde visst av kreft, bare to-tre år, etter at Pia og jeg møtte han, (hos Haldis, faren min og Jan), i det nedlagte bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, (i Drammen)

WP_20141022_137

PS.

Her er mer om dette:

WP_20141022_136

PS 2.

Enda mer om dette:

WP_20141022_135

PS 3.

Rasmus Brekke, (hvis dette er den samme Rasmus Brekke), var visst pølsemaker:

WP_20141022_140

WP_20141022_141

PS 4.

Pia og jeg.

Vi hadde jo hørt det, (under oppveksten), at 'alle' folk sa det, at det var farlig, å røyke og drikke.

Og vi venta vel nesten det, at vi kom til å få høre, noen 'moralistiske' gloser, (når vi tente oss, en sigarett hver, etter maten), fra disse bergenserne, (som satt like ved oss, under middagsselskapet, i Rødgata, (høsten 1988)).

Men Rasmus Brekke og Aagoth Wille.

(Hvis det var de).

De sa bare til oss til.

At det var bare å røyke og drikke, så mye man ville, hele livet.

(Noe sånt).

Og noe sånt, det hadde vel aldri, Pia og jeg hørt, fra noen 'voksne' før, (altså fra folk i foreldregenerasjonen da), for å si det sånn.

Så dette 'snåle' ekteparet, fra Bergen.

De hjalp meg vel, til å forstå det, at folk er forskjellige, (for å si det sånn).

Og Rasmus Bakke, røyka og drakk jo så mye.

At han fikk kreft.

(Virker det som).

Men da hadde han kanskje et morsomt liv, ihvertfall.

(Det er mulig).

Selv om det kanskje ikke er å anbefale, å røyke og drikke, så kjempemye, (må jeg vel si).

Alt med måte, er det vel noe som heter.

Men min bror Axel, han spiser gjerne dessert, hvis han er i middagsselskap, osv.

Men han er mer 'treningsnarkoman', når han er alene, og spiser da ikke ting som sjokolade, (var det vel, at han sa, hos bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn, en gang, rundt årtusenskiftet).

Så man kan kanskje ta en sigarett, i et middagsselskap, for eksempel.

Og en drink, (eller et glass sherry), om kvelden, (som bestemor Ingeborg, pleide å gjøre, mener jeg å huske).

Men så behøver man kanskje ikke å drikke og røyke så mye, på hverdagene.

Det er mange forskjellige meninger, (og 'livs-filosofi-retninger', må man vel kalle det), om dette.

Så her må man være litt forsiktig, med å dømme folk, (vil jeg si).

Hva som er viktigst.

Å ha et langt og 'kjedelig' liv.

Eller et kortere og mer 'morsomt' liv.

Det må vel folk, få lov til, å bestemme litt over selv, (må man vel si).

(Noe sånt).

Det er min mening, ihvertfall, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Så dette ekteparet, (Rasmus Brekke og Aagoth Wille), de var kanskje litt dekadente, da.

(Det er mulig).

Men det er kanskje sånn, som folk ofte er, i Bergen, (for alt hva jeg vet).

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Fra dødsannonsen, øverst i denne bloggposten.

Så virker det som, at Rasmus Humblen, (og Aagoth Wille), hadde en datter, som het Elin, (og en svigersønn, som het Jarle).

Jeg lurer på om det kan ha vært disse to, som lagde hull, i vannsenga mi.

(Natta før det middagsselskapet, (på Gulskogen), som Pia og jeg, ble 'dratt til', (må man vel si), av faren vår.

Hm.

For disse to.

(Som jeg aldri hadde møtt før.

Og som jeg ikke visste, hvem var).

De skulle plutselig ligge, i 'min' vannseng, en natt, (fikk jeg høre, av faren min).

Og da måtte jeg selv sove, på det minste soverommet mitt, (i Leirfaret 4B), en natt til lørdag.

Og på det rommet, (som jeg da ikke hadde sovet i, på flere år), så var det vel ganske kaldt, (for Haldis hadde satt en fryser inn der, (foran varmovnen vel)), blant annet.

(Noe sånt).

Så jeg sov dårlig.

Og da jeg våknet, så fikk jeg høre den nyheten, (av Elin og Jarle, hvis det var dem), at de hadde klart å lage hull, i vannsenga mi, (på det største soverommet mitt).

Så jeg ble så uggen og stressa av dette paret og dette middagsselskapet, (som jeg måtte være med på).

(Og Haldis, (som jeg ikke gikk bra sammen med), og faren min, de gjorde meg også stressa.

Dagen før, var det vel muligens.

For de dreiv og gikk gjennom stua 'mi', 'hele tida', mens de dreiv og lagde noe suppe, som stod og putret, på komfyren 'min', hele dagen.

Noe sånt).

Så jeg klarte ikke å samle meg nok, til å dra på jobben, (på CC Storkjøp), denne dagen.

Men jeg ringte til CC Storkjøp, (fra Haldis sitt hus), og sa det, at jeg hadde blitt sjuk, (og ikke kunne jobbe), da.

(Noe jeg vel også hadde blitt.

Av å sove, på det kalde soverommet, (som var mitt første og minste soverom, i Leirfaret 4B, må jeg si)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Hu som var med på å lage hull i vannsenga, (Elin Brekke, (hvis det var henne)), er vel isåfall Christell sin kusine, da.

Det var jeg ikke klar over, (fra før).

Og de to, (som lagde hull i vannsenga), var vel heller ikke, (som Christell), i dette nevnte middagsselskapet, (i Rødgata, på Gulskogen), hvis jeg husker det riktig.

Så det er mulig, at det også ble arrangert, en annen, (og muligens morsommere fest), som Pia og jeg, ikke fikk lov til, å være med på, (av en eller annen grunn).

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter