Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. desember 2014

Det her er Snippen. Her pleide Berger IL å arrangere drive in bingo, på fredagskveldene, (i sommerferiene), på 70- og 80-tallet. Og min søster Pia og min stesøster Christell, hadde felles konfirmasjonsselskap, i dette bygget, våren 1987, (var det vel)

WP_20141105_618 paint

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

Bestemor Ågot, hadde to eldre tvillingssøstre, som het Margit og Anne.

Og disse to, hadde en hytte, (eller om det var to hytter), like ved Snippen.

(Man gikk ned en kort skogsvei.

Og hytta lå kanskje 30-40 meter, fra Snippen.

Noe sånt).

Og fra begynnelsen, av 80-tallet.

Så husker jeg det.

At bestemor Ågot, noen ganger pleide å sitte, utafor hytta til Margit og Anne, og spille bingo, (nede i 'skauen' der, liksom).

Og da ville jeg noen ganger få noen kronestykker, av en av søstrene, til Ågot, (må det vel ha vært).

Og da sa de det, at jeg skulle gå å kjøpe 21-lodd, (som Berger IL sin damegruppe solgte, vel).

Og da var det enten meninga, at jeg skulle kjøpe lodd, til meg selv.

Eller at jeg skulle kjøpe med lodd, for ei av disse 'Rollag-kjærringene', da.

Og da fikk jeg kanskje en krone, (av hu Rollag-dama), for å kjøpe en sjokolade, til meg selv for, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

WP_20141105_618 margit og anne

PS 3.

Her er hytta til mine grandtanter Margit og Anne, (uten at jeg vet hvem som eier denne hytta, i 'våre dager'):

WP_20141105_623

PS 4.

Mer om hytta/hyttene, til mine grandtanter Margit og Anne, (forsamlingshuset Snippen, er farget i blått, på bildet, fra Kartverket sitt nettstedet):

mer om grandtante hytter

http://www.seeiendom.no/

PS 5.

Denne eiendommen, ble visst overdratt, til noen nye, i 1988, (så dette er kanskje noen i slekta):

overdratt slekt hm

http://forbruker.dt.no/eiendomsbasen/searchresult/display/s//selected_municipality/711/type//price//years//opts/3,37,,/datesort/desc

PS 6.

Her er mer om dette, (hm):

mer om dette hm

http://forbruker.dt.no/eiendomsbasen/searchresult/display/s//selected_municipality/711/type//price//years//opts/3,33,,/datesort/desc

PS 7.

Her er mer om lokalet Snippen, (fra en 'Svelvik Nytt'-notis, i 1989):

WP_20141117_154

WP_20141117_155

WP_20141117_156

WP_20141117_157

WP_20141117_158

WP_20141117_159

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter