Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. februar 2014

Strømms Historie nevner mine tipptippoldeforeldre Oline Hansdatter og Kittil Aslesen

bygdebok nevner

http://www.nesbygdahistorielag.no/photogallery/S.H%20bind%202%20del%202..pdf

PS.

Det kan virke som at Strømms Historie bommer litt, for hu Oline bodde jo på Nøsterud gård, da hu ble døpt, og gården var eiet, av hennes foreldre, (ifølge Digitalarkivet):

oline var ikke fra hurum

http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005980848

PS 2.

Min tipptipptippoldemor, (Maren Kristine Hansdatter), ble visst tidlig enke, og fikk så en 'attpåklatt', med en ny mann:

mor til oline enke

http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005984784

PS 3.

Her nevnes mora til Oline, (altså min tipptipptippoldemor Maren Kristine Hansdatter):

maren nevnes

(Samme link som øverst i bloggposten).

PS 4.

Neandertalene, (eller om det er Noa), har visst bygget båter, i Blekingestøen, i gamle dager:

fartøyer i støa

(Samme link som øverst i bloggposten).

PS 5.

Folk fra denne delen av Strømm, blir kalt for 'Tangen-dyr', (så om det kan være noe Noah/Njord-greier. Hm.):

blir kalt tangen dyra

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2011/07/jeg-sendte-en-ny-facebook-melding-til_2890.html

PS 6.

Her kan man se det, at hu Oline sin far, var fra Blekingstøen, (selv om hu ikke nevnes her):

olines far blekningstøen

http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=:144020&id=I375

PS 7.

Mora til hu Oline, gifta seg igjen, med en fra Hurum:

giftet seg igjen hurum

http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=:144020&id=I374

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter