Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 23. april 2013

Dette bildet er tatt fra like ved huset til bestemor Ågot, (i retning Svelvik). Min yngre fetter Ove, (fra Son), han sa på 80/90-tallet, at han ville bytte navn, til Ove Rocksvoll, (trodde jeg at han mente), siden det het det, der huset til Ågot lå, da. Jeg hadde ikke hørt det navnet før, så jeg sa ingenting, (husker jeg). (Og Ågot hadde vel fortalt meg det, at det het Kjelleråsveien der, så jeg skjønte ikke helt hva Ove mente, da). Hele Sand er egentlig en kjempestor haug, som går 400-500 meter bortover, og så går det en bakke ned, mot Gamlehjemmet igjen. Så Sand er kanskje en morene-haug, (eller en kjempestor grauhaug), har jeg tenkt. Hvem vet. Hm

ågot huset

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=537059942986780&set=oa.274457776005044&type=1&theater

PS.

Jeg har vel også skrevet om, i Min Bok.

At noe av der første jeg husker, (fra våren 1972 antagelig, eller noe sånt).

Det var at faren min og mora mi.

De gikk tur, ned den veien her, (som da hadde blitt asfaltert).

(Fra Toppen, på Bergeråsen, da).

Og da trilla faren min meg, (mener jeg å huske), i en barnevogn, som man satt i, vel.

Og mora mi trilla Pia, da.

(Hvis det ikke var omvendt, da).

I en barnevogn, som Pia lå i, vel.

(Siden Pia er cirka et og et halvt år yngre, enn meg, da).

Og dette var kanskje litt farlig.

For det er ikke noe fortau, langs den veien.

Men bilene kjørte kanskje ikke så fort, på begynnelsen av 70-tallet.

Hva vet jeg.

Hm.

Denne gåturen virker litt 'sinnsyk', for meg nå, (må jeg si).

For jeg mener å huske at foreldrene mine gikk to i bredden og, langs den høyre sida, av denne veien, da.

(Like etter at vi hadde gått forbi huset til Ågot og Øivind, vel).

Denne turen husker jeg ennå.

Jeg mener ihvertfall å huske at vi gikk akkurat her hvor dette bildet er tatt fra, da.

Hvis jeg ikke husker helt feil.

(Noen år etter at dette bildet ble tatt, da).

(Hvis jeg ikke husker helt fei)l.

Det var nok antagelig mora mi, som ville at vi skulle gå denne turen, (hvis jeg skulle tippe).

(Siden foreldrene hennes, 'alltid' pleide å gå søndagstur da, (husker jeg).

Fra midten av 70-tallet.

Da de bodde i Nevlunghavn).

Så sånn var antagelig det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter